گروه اطلاع رساني يزدفردا به نقل از آتش نشاني يزد "آيا مي دانيد ؟؟؟ شيلنگهــــــــاي رابط گاز كه در منازل استفاده زيادي دارد و گاز را به اجاق گاز ، ابگرمكن و بخاريهاي گاز سوز ميــرساند.

به علت حالت خاصيت خوردگي كه گـــاز مايع و گازشهري دارد ، عمر كوتاهي دارند و به نفع شماست كه مدتی يكبار آنها را عوض كنيد بديهي است كوتاهي در اين امر مي تواند عواقب بسيار وخيمي را به همراه داشتـــه باشد ، عواقبي كه اكثراً غيرقابل جبران است .

شايد يكي از دلايلي كه عامه مردم نكات ايمني و رعايت آن را كـــــم اهميت جلوه ميدهند اين باشد كه اين توصيه ها بسيار ‌ساده وپيش پا افتاده هستند و به علت همين سادگي ،مردم زياد به آن اهميت نمي دهند.

 در حالي كه رعايت نكات ايمني اگر چه ساده است ، مي تواند جان ومال ما را در برابر حوادث بيمه نمايد .اكنون كه در حال مطالعه اين مطلب هستيد، با روزنامه از جا بلند شويد و با ما به آشپزخانه تان بياييد ، ابتدا به سراغ شيلنگ رابط اجاق گازتان ميرويم ، انگشت اشاره دست را زير و وسط شيلنگ گاز بگذاريد ، باانگشت اشاره از دو سمت ، شيلنگ را از داخل و به سمت كف دستتان نزديك كنيد ، كمـي به آن فشار وارد كنيد ،به ناحيه اي كه شيلنگ تا خورده نگاه كنيد ، صداي زنگ خطر را مي شنويد ؟ شيارهاي عميقــي كه به تعداد زياد در شيلنگ ايجاد شده ، ميتواند حتــي در حالت عادي نيز نشت گاز را به همراه داشته باشد . حالا بسراغ شيلنگهاي رابط ديگر در منزلتان مي رويم ، رابط آبگرمكن و بخاريهاي گاز سوزتان را نيز بازديد مي كنيم .

بقيه هم وضع بهتري ندارند . براي تعويض آنها ، وقت را هدر ندهيد ، همين امروز اقدام كنيد ، بعد از تعــــويض شيلنگ فرسوده به دوطرف آن هم يك جفت ‌بســـــت بزنيد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا